Dział obsługi klienta
721 637 513
kontakt@pozitive.pl
Aktualności

Wskaźnik PageRank (PR)


Wskaźnik PageRank (PR) używany jest przez Google do określenia, jak istotna lub popularna jest dana strona internetowa. Wykorzystuje do tego skalę od 1 do 10, gdzie 10 oznacza największą wartość lub największą popularność. Wskaźnik PR można traktować również jako sumę głosów wszystkich stron, które zawierają linki do strony ocenianej.
Na rysunku poniżej przedstawiono wizualizację graficzną wskaźnika PageRank, która pokazuje podstawy jego działania.

google-page-rank

Analizując rysunek, można zauważyć, w jaki sposób wskaźnik PageRank przepływa między poszczególnymi stronami internetowymi. Patrząc na lewą górna stronę, można zauważyć, że ma ona ocenę 100. Zawiera ona kilka linków dochodzących, wpływających na tą ocenę. Ta sama strona ma dwa linki zewnętrzne. Dwie strony, do których one prowadzą, dzielą między siebie ocenę, więc każda z nich otrzymuje po 50 punktów. Górna prawa witryna również posiada dwa linki zewnętrzne, z których każdy ma wartość 26,5 punktu. Należy również zauważyć, że strona ta otrzymała 3 punkty od dolnej lewej strony.

Każda zaindeksowana strona internetowa posiada parametr PR. Dla nowo utworzonych stron parametr ten wynosi zero. Z czasem jego wartość wzrośnie w zależności od jakości strony internetowej, liczby łączy do niej prowadzących oraz użytkowników odwiedzających stronę. Parametr ten kiedyś miał duże znaczenie dla wyszukiwarki Google. Dziś nie ma on wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania – informuje jedynie o jakości strony internetowej.

[yasr_visitor_votes size=”medium”]